Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa Tokkolantie 3, 16300 Orimattila. Ilmoitamme vedenjakeluun liittyvistä häiriötilanteista ja poikkeavista aukioloajoista verkkosivujemme etusivulla ajankohtaista-osiossa.
Alle on listattu keskeisimmät asiakaspalveluun liittyvät toiminnot.
Liittymissopimuksen laatiminen
Sopimus tehdään noin kahden viikon kuluessa siitä, kun liittymishakemus ja kaikki siihen kuuluvat liitteet on toimitettu meille. Mikäli kiinteistön rakentamiseen halutaan käyttää rakennusaikaista vettä, on meille toimitettava vähintään liittymishakemus, jonka jälkeen vesi laskutetaan hinnastomme mukaisesti. Lisää tietoa löydät kohdasta Liittyminen vesi- ja jätevesiverkostoon (linkki liittymisasioihin).
Omistajanvaihdokset
Omistajanvaihdoksen yhteydessä tarvitsemme uusien omistajien tiedot (nimi, henkilötunnus/y-tunnus,laskutusosoite, puhelinnumero), vaihtoajankohdan mittarinlukeman ja loppulaskun lähetysosoitteen. Vanha omistaja vastaa liittymästä kunnes olemme saaneet uuden omistajan tiedot. Omistajanvaihdoksen voit ilmoittaa myös sähköisesti (linkki lomakkeeseen)
Mittarilukeman ilmoittaminen
Arviolaskutuksen piirissä olevilta pyydetään vesimittarin lukema kerran vuodessa maalis-huhtikuussa. Mittarinlukeman voi halutessaan ilmoittaa muulloinkin, jos esimerkiksi havaitsee arvioidun lukeman ja todellisen mittarinlukeman eron olevan suuri. Kerran vuodessa laskutettavilta pyydetään mittarinlukema syksyisin. Lisää tietoja löydät kohdasta mittarien luenta (linkki mittarienluentaan).
Lisätietoja antaa toimistosihteeri Sanna Ahtiainen puh. 044 781 3579 tai sanna.ahtiainen@orimattila.fi.
Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariita
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).